Analýzy, hodnocení a předpovědi         Slovník          Pracovní postupy        Bezpečnostní situace a politika

Informace jsou hybnou silou, ale klíčem hybné síly je zpravodajské vědění, které vzniká odhalováním skutečného významu těchto informací. 

Souhrnné hodnocení (13084)

Onemocnění COVID-19 zapříčiněné novým typem koronaviru SARS-CoV-2 stále je a ještě „chvíli“ bude neprobádanou hrozbou pro lidstvo v oblasti infekčních chorob, k čemuž patří i to, že teprve několik následujících let ukáže, jak velký vliv toto onemocnění bude mít na lidské pokolení, a to i v případě osob, které se z tohoto onemocnění zotavily a které zaznamenaly mírný průběh nemoci (podrobněji dále v textu). Onemocnění COVID-19 navíc nelze z pragmatického důvodu srovnávat s nádorovým onemocněním, infarkty a mozkovými příhodami (vysvětlení dále v textu).

Z hlediska velké neprobádanosti nové infekční nemoci je zajímavé, jak proměnlivě a klamně k tomuto virovému fenoménu přistupují čeští výkonní politici a státní úředníci, k nimž z hlediska zavádějícího vystupování v médiích přednostně řadíme premiéra Andreje Babiše, vládního zmocněnce pro vědu a výzkum ve zdravotnictví Romana Prymulu (dříve náměstek ministra zdravotnictví), ředitele Ústavu zdravotnických informací a statistiky (ÚZIS) Ladislava Duška a ministra zdravotnictví Adama Vojtěcha (k tomu patří i opakovaná manipulace s daty, na což jsme poprvé poukazovali již 19. března 2020 v produktu 13077 Ministerstvo zdravotnictví ČR manipuluje s údaji nakažených osob)

Všichni výše jmenovaní v médiích několikrát vystupovali nepříliš poctivým a někdy až zbytečně chaotickým způsobem → jakoby bez základních znalostí včetně důležitých souvislostí, ale zato s tvrzeními postrádajícími jakékoli podpůrné argumenty (někteří z nich se dokonce propůjčili k politickým intrikám). Politici a odborníci nemusejí vědět všechno, zvláště když se jedná o neznámou novou infekci, ale nemohou tvrdit něco, co nemohou prokázat a co ve spojení s dalšími souvislostmi vyznívá nesmyslně. Stejně tak nemohou postupovat způsobem, jako by chod státu spočíval jen na resortu zdravotnictví. Vláda dále nemůže nechat za sebe rozhodovat odborníky, kteří navíc řeší jen jednu z mnoha oblastí důležitých pro zdárné fungování státu (viz produkt 13080 a hodnocení 1128 s vysvětlením, jak se Babiš jako premiér několikrát zřekl odpovědnosti v rozhodování ohledně řízení státu v krizové situaci). A už vůbec si vláda nemůže vykládat zákony podle toho, jak se jí to hodí vzhledem k aktuální situaci (týká se zákona o krizovém řízení a zákona o ochraně veřejného zdraví – blíže objasněno v produktech 11131 a 31015)

Přístup k celému produktu získáte po registraci. Registrovat.