Analýzy, hodnocení a předpovědi         Slovník          Pracovní postupy        Bezpečnostní situace a politika

Informace jsou hybnou silou, ale klíčem hybné síly je zpravodajské vědění, které vzniká odhalováním skutečného významu těchto informací. 

Souhrnné hodnocení a předpověď (11147)

O studené válce* panuje obecně nesprávné povědomí, že skončila rozpadem Sovětského svazu (rok 1991). Avšak ve skutečnosti pádem Sovětského svazu skončila jen její první fáze, případně období. Rokem 1992 začala druhá fáze studené války a politickým převratem na Ukrajině (rok 2014) byla zahájena fáze třetí.

V současném vztahu mezi USA a Ruskou federací se nejedná o žádnou novou studenou válku, ale nepřetržitě o jedno a to samé soupeření, které má od počátku studené války stále tentýž cíl. Trvalé soupeření mezi oběma velmocemi má nepřetržitě stejný cíl proto, jelikož tohoto cíle nebylo nikdy dosaženo. Pokud si tedy budeme myslet, že pádem Sovětského svazu studená válka skončila, a ještě navíc, že studenou válku vyhrály Spojené státy americké, pak jsme nerozpoznali skutečný cíl této studené války, čímž nemůžeme porozumět ani současnému dění mezi USA a Ruskem se zapojením Evropské unie a Severoatlantické aliance.

Zpravodajský výstup volně navazuje na dokument, který byl jako první dokument uveřejněn v kategorii „Reálné zpravodajské výstupy“. Tímto prvním a stále aktuálním dokumentem je produkt 11001 Studená válka nikdy neskončila publikovaný v březnu 2016 (počátek webu EXANPRO). K dalším zpravodajským produktům, které se věnují soupeření mezi USA a Ruskem, patří následující výstupy:

Jaký je hlavní cíl studené války a do jakých dimenzí se studená válka posunula? Jak dlouho bude trvat třetí fáze studené války a co bude následovat potom? Na tyto otázky odpovídáme v následující části včetně toho, jakou roli na tomto poli sehrávají různé neziskové organizace (např. Člověk v tísni), které nemohou zapřít svůj politický, a ještě k tomu jednostranný aktivismus ve jménu svých zahraničních, ale i domácích finančních dárců, dále skupiny zdánlivých investigativních novinářů (např. skupina Bellingcat) a „zajímaví“ jednotliví političtí aktivisté (např. záměrně zviditelňovaný „pěšák“ Alexej Navalnyj).

Přístup k celému produktu získáte po uhrazení předplatného. Předplatit.

Nejčtenější zpravodajské produkty